Naar één maand - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rudy Schoneveld - WaarBenJij.nu Naar één maand - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rudy Schoneveld - WaarBenJij.nu

Naar één maand

Blijf op de hoogte en volg Rudy

01 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nou daar ben ik weer met mijn tweede verhaaltje.
Er is alweer van alles gebeurd hier.
Ik zal eerst het allergrootste verhaal even vertellen haha.
Eergister hebben we 2 uur op het politie bureau gezeten, omdat ik een éénrichtingsverkeer inreed (de verkeerde kant). Haha ja klinkt nogal dom, maar het is hier ontzettend lastig te zien.
We werden aangehouden door de politie en toen moest ik mij legitimeren.
Ik had mijn internationele rijbewijs bij me en mijn nederlandse, maar dit was blijkbaar niet genoeg (wat ons wel verteld is) ik moest ook mijn paspoort bij me hebben.
Nou toen moesten we mee naar het politie bureau en werd onze auto ingenomen.
We kregen de auto pas terug als we betaald hadden, we moesten 1500 rant betalen (dat slaat natuurlijk nergens op) .
We hebben gelijk onze auto verhuurder gebeld (Henk) en die is gelijk naar ons toe gereden.
We mochten van hem NIKS ondertekenen of betalen voordat hij er was.
Op het politie bureau ontmoette we een blanke politie man en die vond het ook ronduit belachelijk dat we daarvoor moesten betalen en dat we onze auto niet gewoon mee mochten nemen.
Volgens die andere politie die ons aanhield begingen we een misdrijf (hahahaha hoezo corruptie??).
Nou Henk ondertussen aangekomen op het politie bureau, ging gelijk aan de klets met de blanke politie man. Nou die hebben samen met die andere twee een potje zitten discusseren, vervolgens belde die blanke man naar de (baas) van die twee andere om te vertellen wat er aan de hand was.
Nou alles kort samengevat mochten we uiteindelijk de auto meenemen (en hebben we mooi de boel op de kop gezet bij het politiebureau, want de collega’s onder elkaar hadden nogal ruzie haha), maar moeten we nog wel dat bedrag betalen. Henk heeft onze bon ingenomen en brengt hem naar zijn advocaat. Zo zie je maar weer dat je hier echt mensen nodig hebt om je uit zulke dingen te redden haha.

Verder gaat het hier super goed, we beginnen al aardig in te schatten wie we kunnen vertrouwen en wie niet. We zijn naar de gevangenis geweest waar Nelson Mandela heeft gezeten, Chinees nieuw jaar gevierd, Rechtbank bezocht, naar het meer geweest hier in de buurt, Johannesburg bezocht, Leuke marktjes gezien, MEGA winkelcentrum bezocht, naar de mijnen geweest (NIKS voor mij haha), veel uit eten geweest, uitgeweest, veel gereden... naja van alles eigenlijk!!
Door stage zie je erg veel van het land, al is stage nog niet zoals het moet zijn, maar hier worden we mee geholpen.

De mensen zijn hier echt echt heel vriendelijk en vinden het geweldig als er een blanke door de community loopt (omdat vele blanke hier zich te goed voor voelen). Gisteren met uitgaan zijn we eerst naar een tent geweest waar ook alleen maar zwarte mensen waren, toen wouden we even op zoek naar wat meer blanke mensen. Kwamen we een tent tegen met alleen maar blanke, nou vreselijk saai was het daar haha, dus snel weer terug naar de zwarte kroegen/ discotheken.
Dat is zo geweldig alle mannen en vrouwen gaan helemaal uit hun dak op de dansvloer en vinden het helemaal top dat wij daar ook zijn.

Qua mensen missen gaat het ook heel goed eigenlijk, ik mis bepaalde mensen wel maar niet zo erg dat ik me er rot om voel. Als ik me even rot voel is dat vooral om me eigen spulletjes en gewoon even weg kunnen rijden zonder poes pas! (maar ook dat valt reuze mee)

Naja ik kan nog heel lang doortypen, maar dat wordt nogal saai denk ik haha.

Tot mijn volgende verhaaltje!!

  • 01 Maart 2015 - 10:30

    Anja:

    Ie bint mie der ene! Veel plezier! En een hele dikke smakkerd!

  • 01 Maart 2015 - 12:37

    Erena:

    je bent mijn lessen wel gauw vergeten hoor! ;-)

  • 05 Maart 2015 - 15:19

    Charlotte:

    ♥️♥️ Heeeeeeeeell veel plezier nog!! Kijk nu al uit naar je derde verhaaltje

  • 15 Maart 2015 - 12:31

    Heidy:

    Hee Rudy,
    Wat een verhaal zeg! Heel veel plezier!
    Tot je volgende verhaaltje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Rudy

Zuid-Afrika

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 4486

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: